این یک کتاب درسی عالی است و به سادگی خواندنی ترین و جامع ترین مقدمه برای ارزیابی برنامه است. که بین این کتاب بحث و جدل بالایی وجود دارد و کلاسیک قطعی برای آموزش ارزیاب های جدید باقی می ماند. نویسندگان واقعاً سهم مهمی در این زمینه داشته اند. هیچ چیزی از نظر پوشش، تعادل نظریه و عملی و مفید بودن در زمینه ارزیابی به این متن نزدیک نمیشود.
محصولات مرتبط
پاورپوینت ماتریس آیزنهاور: ابزاری کارآمد برای مدیریت زمان و اولویت بندی وظایف
برای دانشآموزانی که در حال مطالعه ارزیابی برنامه، برنامهریزی پروژه، یا آزمونها و اندازهگیریها برای متخصصان تازه وارد در این زمینه هستند. یک نمای کلی بسیار محترم و جامع از ارزیابی برنامه که رویکردها، مدلها و روشهای رایج را پوشش میدهد. همانطور که مدارس و سایر سازمان ها تقاضای خود را برای اطلاعات در مورد اثربخشی و نتایج برنامه افزایش می دهند، درک رویکردها و مدل های رایج برای ارزیابی، از جمله رویکردهای مبتنی بر اهداف و مدل های منطقی، رویکردهای مشارکتی و تصمیم گیری برای دانش آموزان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
نسخه چهارم جدید ارزیابی برنامه نه تنها این رویکردهای حیاتی را پوشش می دهد، بلکه به خوانندگان می آموزد که چگونه عناصر رویکردهای مختلف را به بهترین نحو با هم ترکیب کنند تا مطالعات ارزیابی بهینه را برای برنامه های فردی انجام دهند.
این متن برای کمک به دانشآموزان و همچنین متخصصان تازه وارد در این زمینه، دستورالعملهای عملی را برای انجام ارزیابیها ارائه میکند، از شناسایی سؤالاتی که ارزشیابی باید به آنها بپردازد، تا تعیین نحوه جمعآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات ارزشیابی، تا اطمینان از نحوه ارائه اطلاعات ارزشیابی. به دیگران با استفاده گسترده از چک لیست ها، مثال ها و سایر کمک های مطالعه، ارزیابی برنامه به دانش آموزان می آموزد که چگونه به طور مؤثر هدف مرکزی ارزشیابی خود را تعیین کنند، بنابراین ارزشیابی آنها معتبرتر، مفیدتر و کارآمدتر می شود.
ویرایش اصلاح شده متن شامل رویکردهای جدید برای ارزیابی برنامه، بحث گسترده ای از مدل های منطقی، اطلاعات اضافه شده در مورد مدل های ترکیبی، و مانند همیشه، پوشش به روز شده از جدیدترین روندها و موضوعات بحث برانگیز در ارزیابی است.
- رویکردهای جدید ارزیابی شامل ارزیابی مبتنی بر نظریه، مدلهای منطقی، یادگیری سازمانی و ایجاد ظرفیت ارزیابی به دانشآموزان اجازه میدهد تا راههای بیشتری را برای یافتن راهحلها و بهترین شیوهها کشف کنند.
- یک بحث گسترده در مورد چگونگی استفاده از مدلهای منطقی و روشهای دیگر برای شناسایی اهداف ارزشیابی به دانشآموزان در درک و انجام ارزیابیهای مؤثر کمک میکند.
- مثالهای بیشتر، ارجاع به مثالها و خواندنهای پیشنهادی بیشتر به دانشآموزان فرصتهای بیشتری برای کشف و تمرین آنچه میآموزند میدهد.
- محتوای به روز شده در سراسر متن شامل یافته های جدید و رویدادهای جاری مرتبط با این زمینه است که خوانندگان را در جریان آخرین پیشرفت های ارزیابی برنامه قرار می دهد.
آموزش، برنامه های درسی، ارزیابی آموزشی، ارزیابی، مطالعه و تدریس، معلمان، رتبه بندی، ارزشیابی آموزشی، تحقیقات ارزیابی، تحقیقات ارزشیابی، برنامه های اقدام اجتماعی
دیدگاه خود را بنویسید