Program Evaluation Alternative Approaches and Practical Guidelines - (Jody, James, Blaine)

(دیدگاه {{model.count}} کاربر)
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • نویسنده: Jody L. Fitzpatrick James R. Sanders Blaine R. Worthen
  • ناشر: Pearson Education
  • تاریخ انتشار: 1389 | 2011
  • زبان کتاب: انگلیسی
آماده ارسال ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

این یک کتاب درسی عالی است و به سادگی خواندنی ترین و جامع ترین مقدمه برای ارزیابی برنامه است. که بین این کتاب بحث و جدل بالایی وجود دارد و کلاسیک قطعی برای آموزش ارزیاب های جدید باقی می ماند. نویسندگان واقعاً سهم مهمی در این زمینه داشته اند. هیچ چیزی از نظر پوشش، تعادل نظریه و عملی و مفید بودن در زمینه ارزیابی به این متن نزدیک نمیشود.

برای دانش‌آموزانی که در حال مطالعه ارزیابی برنامه، برنامه‌ریزی پروژه، یا آزمون‌ها و اندازه‌گیری‌ها برای متخصصان تازه وارد در این زمینه هستند. یک نمای کلی بسیار محترم و جامع از ارزیابی برنامه که رویکردها، مدل‌ها و روش‌های رایج را پوشش می‌دهد. همانطور که مدارس و سایر سازمان ها تقاضای خود را برای اطلاعات در مورد اثربخشی و نتایج برنامه افزایش می دهند، درک رویکردها و مدل های رایج برای ارزیابی، از جمله رویکردهای مبتنی بر اهداف و مدل های منطقی، رویکردهای مشارکتی و تصمیم گیری برای دانش آموزان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.


نسخه چهارم جدید ارزیابی برنامه نه تنها این رویکردهای حیاتی را پوشش می دهد، بلکه به خوانندگان می آموزد که چگونه عناصر رویکردهای مختلف را به بهترین نحو با هم ترکیب کنند تا مطالعات ارزیابی بهینه را برای برنامه های فردی انجام دهند.


این متن برای کمک به دانش‌آموزان و همچنین متخصصان تازه وارد در این زمینه، دستورالعمل‌های عملی را برای انجام ارزیابی‌ها ارائه می‌کند، از شناسایی سؤالاتی که ارزشیابی باید به آنها بپردازد، تا تعیین نحوه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات ارزشیابی، تا اطمینان از نحوه ارائه اطلاعات ارزشیابی. به دیگران با استفاده گسترده از چک لیست ها، مثال ها و سایر کمک های مطالعه، ارزیابی برنامه به دانش آموزان می آموزد که چگونه به طور مؤثر هدف مرکزی ارزشیابی خود را تعیین کنند، بنابراین ارزشیابی آنها معتبرتر، مفیدتر و کارآمدتر می شود.

ویرایش اصلاح شده متن شامل رویکردهای جدید برای ارزیابی برنامه، بحث گسترده ای از مدل های منطقی، اطلاعات اضافه شده در مورد مدل های ترکیبی، و مانند همیشه، پوشش به روز شده از جدیدترین روندها و موضوعات بحث برانگیز در ارزیابی است.


  • رویکردهای جدید ارزیابی شامل ارزیابی مبتنی بر نظریه، مدل‌های منطقی، یادگیری سازمانی و ایجاد ظرفیت ارزیابی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا راه‌های بیشتری را برای یافتن راه‌حل‌ها و بهترین شیوه‌ها کشف کنند.
  • یک بحث گسترده در مورد چگونگی استفاده از مدل‌های منطقی و روش‌های دیگر برای شناسایی اهداف ارزشیابی به دانش‌آموزان در درک و انجام ارزیابی‌های مؤثر کمک می‌کند.
  • مثال‌های بیشتر، ارجاع به مثال‌ها و خواندن‌های پیشنهادی بیشتر به دانش‌آموزان فرصت‌های بیشتری برای کشف و تمرین آنچه می‌آموزند می‌دهد.
  • محتوای به روز شده در سراسر متن شامل یافته های جدید و رویدادهای جاری مرتبط با این زمینه است که خوانندگان را در جریان آخرین پیشرفت های ارزیابی برنامه قرار می دهد.

آموزش، برنامه های درسی، ارزیابی آموزشی، ارزیابی، مطالعه و تدریس، معلمان، رتبه بندی، ارزشیابی آموزشی، تحقیقات ارزیابی، تحقیقات ارزشیابی، برنامه های اقدام اجتماعی

نویسنده
Jody L. Fitzpatrick
James R. Sanders
Blaine R. Worthen
ناشر
Pearson Education
تاریخ انتشار
1389 | 2011
زبان کتاب
انگلیسی
نوبت چاپ
چهارم
قالب
PDF
تعداد صفحات
559

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...